close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תנאי קבלה ללימודי משפטים – כל המידע עבורכם

מערכת שורשיג אב, תשפ03/08/2020

רגע לפני שאתם נרשמים למוסד לימוד כזה או אחר, אתם צריכים להכיר את תנאי הקבלה ללימודי משפטים

תגיות:

רוצים להתחיל בקרוב ללמוד משפטים? מדובר על צעד מאוד משמעותי שיכול לשנות את החיים שלכם מקצה לקצה. אך רגע לפני שאתם נרשמים למוסד לימוד כזה או אחר, אתם צריכים להכיר את תנאי הקבלה ללימודי משפטים. ברוב המקרים תואר ראשון במשפטים מביא איתו תנאי קבלה סבוכים במיוחד, ולכן אתם צריכים לעמוד במשימה הזאת.

אם אתם שואלים את עצמכם מהם תנאי הקבלה במסגרת לימודי משפטים לתואר ראשון, המאמר הבא נכתב עבורכם. הוא יעשה לכם סדר, כך שתוכלו לדעת אילו מבין האפשרויות הקיימות היא הרלוונטית ביותר עבורכם. כך לא תמצאו את עצמכם מבזבזים זמן יקר, זמן שתוכלו להשקיע אותו

לטובת דברים אחרים.

תנאי קבלה לימודי משפטים באוניברסיטאות
כמו שאתם יכולים בוודאי לתאר לעצמכם, תנאי הקבלה באוניברסיטאות הם הנוקשים ביותר. ברוב המקרים מוסדות הלימוד הללו גם לא יגלו יותר מידיי גמישות בנושא הזה, ורק מי שנמצא מתאים לתנאים השונים – יוכל להתאים לימודי משפטים לתואר ראשון.

חשוב לציין כי גם באוניברסיטאות השונות יש טיפה הבדל בתנאי הקבלה, כך שחשוב מאוד שתוודאו את תנאי הקבלה במוסד הלימוד הספציפי שבו אתם עומדים ללמוד. רוב האוניברסיטאות ידרשו את הדרישות הבאות בכדי להתחיל תואר ראשון במשפטים:

ציון פסיכומטרי חייב להיות מעל 700, כאשר ישנן אוניברסיטאות שדורשות אפילו מעל 720.
ממוצע הבגרויות חייב להיות מ-90 ומעלה, גם כאן ישנן אוניברסיטאות שהרבה יותר מחמירות.

תנאי קבלה לימודי משפטים במכללות
בשונה מהאוניברסיטאות שבהן תנאי הקבלה נוקשים במיוחד, כאשר מדובר על מכללות המצב שונה בתכלית. המכללות הן הרבה יותר גמישות בתנאי הקבלה, כאשר השאיפה שלהן היא לאפשר להרבה סטודנטים להתחיל ללמוד משפטים.

אך גם כאן ישנן מכללות עם תנאי קבלה הרבה יותר סבוכים ומאתגרים ויש מכללות שמציגות תנאי קבלה שכמעט כל אחד יכול לעבור אותם. כך שאם אתם רוצים ללמוד במכללה ספציפית, אתם צריכים להכיר את תנאי הקבלה שאותם היא מציגה.

ציון פסיכומטרי חייב להיות מעל 600, כאשר ישנן מכללות שמציעות לעבור מכינה במקום לעשות פסיכומטרי.
ממוצע הבגרויות חייב להיות מ-90 ומעלה, ישנן מכללות שמתאים להן רק בגרות טובה במתמטיקה ובאנגלית.
האם ניתן להתקבל ללימודי משפטים ללא פסיכומטרי?
ברוב מוסדות הלימוד אחד מהתנאים הבסיסיים ביותר הוא ציון פסיכומטרי, כמו שאתם בטח שמים לב משתנה בהתאם למוסד הלימוד שבו תחליטו ללמוד. אך לא מעט אנשים שואלים את עצמם – האם ניתן להתחיל תואר ראשון במשפטים ללא פסיכומטרי?

באופן עקרוני לימודי משפטים ללא תואר ראשון זה דבר שהוא קצת בעייתי. אך נכון להיום תוכלו למצוא מכללות המציעות מכינות שמטרתן לאפשר לכל אותם האנשים שרוצים להתחיל לימודי משפטים ללא פסיכומטרי להגשים את חלומם – באוניברסיטה האפשרות הזאת איננה אפשרית בשום צורה.

האם ניתן להתקבל ללימודי משפטים ללא בגרות?
דומה לשאלה הקודמת, גם האפשרות הזאת יכולה ליהות בעייתית מכיוון שבגרות היא אחד מהתנאים הבסיסיים ביותר ללימודי משפטים. על פי ממוצע הבגרויות, מוסדות הלימוד להשכלה גבוהה קובעים – האם תוכלו להתחיל תואר ראשון במשפטים או שלא. אז האם יש אפשרות להתחיל לימודי משפטים ללא בגרות בכלל?

זה אפילו יהיה קצת יותר קשה מהפסיכומטרי, אך באופן עקרוני המכללות שמציעות מכינות – מציעות גם כאלה שאמורות להחליף את הבגרות. כך שאם תעברו את המכינה בציון גבוה, תוכלו להתחיל ללמוד ללא ציוני בגרות וגם ללא ציון פסיכומטרי. גם במקרה הזה לא תוכלו ללמוד באוניברסיטאות, שהן לא מאפשרות להתחיל לימודים אקדמיים ללא בגרות מלאה בציון גבוה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה